Heerlijk Harderwijk: Verhaal van de Stad presenteert nieuwe website en huisstijl

Thema Heerlijk Harderwijk rode draad voor komende tien jaar

Heerlijk Harderwijk

Meer bezoekers die langer in Harderwijk en Hierden verblijven. Met dat doel voor ogen is begin 2015 de Stichting Verhaal van de Stad in het leven geroepen.

In samenwerking met de creatieve industrie van Harderwijk is het afgelopen jaar gewerkt aan een nieuwe promotiecampagne. Deze is nu met het online plaatsen van de website www.visitharderwijk.nl gelanceerd. Naast stichting Verhaal van de Stad is Stichting Centrummanagement mede-initiatiefnemer.
 
Aan de hernieuwde promotiecampagne van Harderwijk en Hierden ligt een uitgebreid marketingplan ten grondslag. Vertrekpunt hierin is dat Harderwijk een merk is met grote kansen in de vrijetijdseconomie. Met het Dolfinarium en de Zwaluwhoeve is er al een grote bezoekersstroom. De kunst is ervoor zorgen dat er meer bezoekers naar Harderwijk komen, die langer verblijven en voor economische groei zorgen.
 
Dynamisch logo
Op basis van het plan is een nieuwe huisstijl ontwikkeld: een logo met bijpassende pay-off. Centraal hierin staat een karakteristieke H die de toegangspoort naar de stad verbeeldt. Deze H wordt links en rechts geflankeerd door vier H’s die ieder staan voor een publiekstrekker van de stad: water, culinair, cultuur en bos. Het nieuwe logo is dynamisch: iedere inwoner en organisatie kan een variant laten maken die van toepassing is op de eigen activiteiten. Zo wil Stichting Verhaal van de Stad zoveel mogelijk burgers, bedrijven en maatschappelijke organisaties betrekken bij de stadspromotie.

Tien jaar
Harderwijk heeft de afgelopen decennia met diverse slogans en campagnes gewerkt zoals Ha!Harderwijk en Harderwijk Altijd Welkom. Veel kennis en elementen uit deze campagnes zijn nu samengevat in een nieuwe slogan: Heerlijk Harderwijk! Deze kreet is, net zoals het beeldmerk, dynamisch. Het woord heerlijk is te combineren met ieder denkbaar werkwoord: heerlijk tafelen, wandelen, fietsen, ontdekken, feesten, etc. Daarnaast beschrijft ‘heerlijk’ wat Harderwijk is: een heerlijke plek om te wonen, werken en recreëren. De initiatiefnemers streven naar continuïteit in de campagne en zijn van plan de slogan en huisstijl ten minste tien jaar te gebruiken. De eenheid van de campagne is gewaarborgd met een huisstijlhandboek dat voor iedereen beschikbaar en toepasbaar is. Hierdoor blijft de volledige creatieve industrie betrokken bij de campagne.
 
Website
Als eerste en belangrijkste communicatiemiddel is de website www.visitharderwijk.nl ontwikkeld. De ingevoerde gegevens zijn gekoppeld met de website van VVV Nederland zodat ook daar een up-to-date overzicht te vinden is van het toeristisch aanbod van Harderwijk en Hierden. Daarnaast zijn er tal van andere marketingacties in ontwikkeling zoals folders, een magazine, social media acties en public relations uitingen. Belangrijk is dat de campagne een open karakter heeft. Iedere inwoner en iedere organisatie kan bijdragen, bijvoorbeeld door op social media te publiceren over de stad met #heerlijkharderwijk.
 
Wie tips of suggesties heeft, een evenement wil plaatsen op de UIT kalender of een andere bijdrage wil leveren, kan mailen naar [email protected]. Voor andere vragen is het mailadres [email protected].  
Logo Heerlijk Harderwijk toerisme