SushiPoint wint eerste prijs met beste keten van Nederland

Door Harry Schipper – Het grootste maaltijdbezorgbedrijf van Nederland, Thuisbezorgd.nl, heeft maandag SushiPoint uitgeroepen tot beste afhaal- en bezorgketen van ons land. Ze vieren deze prijs met een kortingscode, namelijk : €7,50 korting op de bestelling met de kortingscode “1010” met een minimaal bestelbedrag van €25,- tot 15 maart 2022.

Meer dan vijftigduizend klanten gaven Sushipoint een gemiddelde score van 4.1 uit maximaal vijf sterren en daarmee de hoogste score onder de bijna duizend bij Thuisbezorgd aangesloten sushi bezorgrestaurants

Bij de Harderwijkse vestiging van SushiPoint aan het Stationsplein, een van de 36 filialen door heel Nederland, werd deze eerste prijs met gejuich ontvangen. “We zijn vol trots!”, reageert filiaaleigenaar Shannon Nijhoff op het winnen van de eerste prijs. “Een 4,6 uit vijf. Dat is de gemiddelde score die meer dan 2500 van onze klanten ons gaven”, lacht hij breed. 

“Maar daar werken we dan ook kei- en keihard voor, alle 365 dagen van het jaar dat we open zijn”, voegt hij daar meteen aan toe. Met ‘we’ bedoelt hij de vijf Thaise chefs, die de sushi bereiden, de zeven baliemedewerkers en zijn team van meer dan twintig koeriers die de bestellingen rondbrengen van Putten tot aan Hulshorst, Hierden en Nunspeet en van Biddinghuizen en Zeewolde tot aan Ermelo aan toe. 

En in Harderwijk zelf natuurlijk, waar de klanten erop kunnen rekenen dat de bezorgers hun bestelling meestal binnen de zestig minuten afleveren. “Want we bereiden alles vers. Dat kost onze chefs per bestelling ongeveer een half uurtje”, aldus Nijhoff. Klanten van SushiPoint zijn enthousiast, zo blijkt uit reviews die ze achterlaten op de website www.sushipoint.nl/sushi-harderwijk. ‘Heerlijke sushi’ en ‘fantastische service’ zijn bewoordingen die je regelmatig terugleest.

“Onze service wordt zo goed beoordeeld, omdat we graag met onze klanten meedenken”, weet Nijhoff. “Wij kunnen bijvoorbeeld zien waar onze koeriers zich bevinden. Als we zien dat ze onverhoopt ergens te laat dreigen te arriveren, bellen we netjes de klant op en melden dat. Zoiets wordt gewaardeerd. En we denken graag mee als iemand bijvoorbeeld een allergie heeft, of bijvoorbeeld liever geen tonijn wil. Die krijgt dan van ons in plaats van tonijn een sushi met zalm”.

De Harderwijkse filiaaleigenaar mag met 21 jaar jong worden genoemd, maar hij weet precies waarover hij praat als hij vertelt over zijn bedrijf SushiPoint, dat in de afgelopen coronaperiode ‘uitstekend zaken’ heeft gedaan, zoals vrijwel alle afhaal- en bezorgrestaurants dat deden. “Het is nu ietsje minder druk, omdat alles weer open is en consumenten dus meer keus hebben, maar we liggen nog altijd op zo’n vijf- à zeshonderd bestellingen per week”. 

SushiPoint Harderwijk opende in november 2019 haar deuren. Nijhoff was op dat moment nog volop bezig met zijn HBO-studie commerciële economie bij Saxion. “Ik liep in die tijd stage op het hoofdkantoor van SushiPoint in Loosdrecht. Door corona kon ik me volop wijden aan een voltijd studie en voltijd baan, want mijn bijbaantje als zzp’er in de horeca viel toen weg. Ik ben ook bij SushiPoint afgestudeerd en kon daarna meteen bij het bedrijf aan de slag. En toen drie weken later de vorige vestigingsmanager plots hier wegging kon ik meteen in Harderwijk aan de slag. Sinds 1 juli vorig jaar ben ik eigenaar”.

Dat Sushipoint landelijk en zeker in Harderwijk zulke hoge klantwaarderingen krijgt, kan Nijhoff wel verklaren. “We zijn heel transparant en we werken volgens de strengste hygiëne-normen. Iedereen die hier langskomt, kan door de glazen wanden zó bij ons in de keuken naar binnenkijken en zien hoe onze chefs de sushi bereiden. Alles wordt hier vers bereid; we krijgen dagelijks verse vis, vlees en groenten aangevoerd. Ja, we staan helemaal achter ons product en voor kwaliteit”.

Nijhoff is daarom geen moment bang voor de inspecteurs van Bureau de Wit, die bij vrijwel alle grote (keten)bedrijven in de horecasector streng toezien op naleving van de hygiëne. Sushipoint draagt dan ook met trots hun keurmerk.

Qua duurzaamheid maakt Sushipoint ook grote stappen’, laat Nijhoff desgevraagd weten. Onze drie fietsen zijn al elektrisch en onze twee scooters worden dat ook. Onze vier bestelauto’s rijden nu nog op benzine, maar de eerstvolgende wordt ook elektrisch. We scheiden al ons afval, vermijden zoveel mogelijk plastic en gaan binnenkort over op afbreekbaar plastic venstertjes op onze kartonnen verpakkingsdoosjes”.

Nijhoff denkt erover om ook in zijn woonplaats Deventer een Sushipoint te openen. Hij weet zich daarbij gesteund door zijn goede vriend Sem Hulman die momenteel zijn studie marketing en communicatie volgt bij Aventus. En aan aankomend shopmanager Danique Mens kan hij tegen die tijd met een gerust hart de dagelijkse leiding van Sushipoint Harderwijk toevertrouwen.

Ze vieren deze prijs met een kortingscode, namelijk : €7,50 korting op de bestelling met de kortingscode “1010” met een minimaal bestelbedrag van €25,- tot 15 maart 2022.

Bestellen

Sushipoint Harderwijk