Slaaphof introduceert Sleeplounge

Met het nieuwe concept Sleeplounge plaatst het Harderwijkse Slaaphof zich nog prominenter op de slaapkaart. 

‘Goedemorgen begint bij welterusten’

Met het nieuwe concept Sleeplounge plaatst het Harderwijkse Slaaphof zich nog prominenter op de slaapkaart. 

Om de landelijke klantenkring optimaal te bedienen is het beddenassortiment uit het hoge segment verder verbreed. De koper kan nog meer onderbouwd advies en service tegemoet zien. Sleeplounge koppelt beleving aan echte rust en luxe.

Henk van 't Hof van Slaaphof Harderwijk
Ruim een half jaar is Henk van ’t Hof bezig geweest zijn onderneming nog scherper in de markt te zetten. Terwijl de standaardbedden boven zijn te vinden, staat de benedenverdieping met alle hoogwaardige slaapartikelen volledig in het teken van Sleeplounge. Het interieur is verbouwd en luxer ingericht. Ter promotie van zijn vestigingsstad prijkt aan een van de muren een gigantische Harderwijkse Vissershavenfoto van tachtig jaar geleden. Sleeplounge kent zijn introductie begin mei en op de speciale website komt een professionele film over het fenomeen.

‘Bij onze verhuizing een kleine vijf jaar geleden naar de nieuwbouw aan de Deventerweg hebben we het segment al verhoogd. Door de crisis maakten veel collega’s de keuze voor snelle handel, want ze moesten overleven. Landelijk is daardoor een verschraling opgetreden van de betere producten. Ik durf te stellen dat geen enkele beddenzaak in Nederland nog een assortiment bezit als het onze. Wij hebben met Sleeplounge nog sterker geselecteerd op merken die echte service verlenen. Die zijn bijna allemaal afkomstig van familiebedrijven.’
Vrijwel alle winkels hebben volgens Henk van ’t Hof slechts één merk dat er boven uitspringt. ‘Wij hebben alle onderscheidende topmerken, zoals Viking, Schramm en Ergosleep in huis. Daardoor kunnen we een onafhankelijk advies geven. In de slechte tijd zijn we dezelfde koers blijven varen. Dat leverde landelijke bekendheid op. De helft van onze omzet komt tegenwoordig van buiten de regio.’

Henk van ’t Hof kon niet anders dan trouw blijven aan zijn uitgangsprincipes. ‘Mensen komen hier niet voor een bed, maar voor een goede nachtrust. Wij maken nog steeds de principiële keuzes die nodig zijn voor de klant. Niet voor niets is onze Sleeploungeslogan: ‘Goedemorgen begint bij welterusten.’ De afgelopen jaren legden we de nadruk op het oplossen van klachten en problemen. Nu zeggen we ook: ‘je gaat naar bed om te revitaliseren.’

Drukte en stress zorgen dat de nodige mensen doodvermoeid naar bed gaan. ‘Daarom moet je betere nachten maken om de volgende dag weer fit en energiek te zijn. Bij het optimaliseren van je nachtrust moet je niet alleen aan je bed denken. Trek het breder. Een gezondere levensstijl speelt eveneens een rol. Neem op tijd je rust, drink ’s avonds minder koffie, beweeg meer. Vanaf volgend jaar gaan wij met het oog daarop samenwerken met fysiotherapeuten, psychologen en artsen.’

Met Sleeplounge heeft Slaaphof dus een nog breder plus specifieker assortiment. Daarnaast zal de zaak extra service bieden inzake de kwaliteitsgarantie. ‘Bij iedereen die een bed koopt komen wij na vier, of vijf jaar op bezoek. Wij controleren dan of alle onderdelen nog goed zijn. Eventuele reparaties zijn natuurlijk gratis. Daar heb je immers garantie voor. Ook op dit vlak denken we aan de belangen van de klant!’

Bron: Stad in Bedrijf
Tekst: Kees van Loon
Foto's: Fotostudio Merjenburgh
 

Slaaphof Harderwijk

Adresgegevens

Deventerweg 2
3843 GD Harderwijk

Telefoon

T. 0341-410164

Openingstijden

Ma Gesloten
Di 9.30 - 17.30 uur
Wo 9.30 - 17.30 uur
Do 9.30 - 17.30 uur
Vr 9.30 - 20.00 uur
Za 9.30 - 17.00 uur
Zo Gesloten
Meer info