Klaargestoomd voor de toekomst!

Elke maand gaat Stad in Bedrijf met een bedrijf uit de regio naar Stomerij Topcleaning in Harderwijk..

Tijdens dit bezoek wordt gekeken naar de zakelijke ontwikkelingen en hoe hier creatief op in te spelen valt. Deze maand komt aan het woord vestigingsdirecteur Marc Reijsbergen van Broekhuis Opel Nunspeet. Hoe stoomt hij zijn onderneming klaar voor de toekomst?

De ontwikkelingen in de branche 

Als opvolger van verkoopleider Rob L’Ortye is vestigingsdirecteur Marc Reijsbergen sinds afgelopen maart verantwoordelijk voor de totale gang van zaken bij Broekhuis Opel Nunspeet. Niet alleen de verkoop, maar ook de werkplaats, het magazijn, de financiën en de personele zaken staan onder zijn leiding. Marc Reijsbergen is afkomstig uit de keukenbranche waar hij tien jaar werkzaam was als verkoper en later manager. Auto’s hebben hem altijd al geboeid en al na een paar maanden voelt hij zich als een vis in het Broekhuiswater.
 
‘De Broekhuis Groep is een betrouwbaar familiebedrijf dat blijft groeien qua medewerkers en vestigingen. We staan voor enthousiaste, onbezorgd mobiele klanten en leveren een volledig pakket met Broekhuis Lease, Verzekeringen en Financieringen. Met Broekhuis Carplus kunnen we de complete inrichting van bedrijfswagens verzorgen. Met de Combo, Vivaro en Movano bezit Opel bedrijfswagens die dankzij de nieuwe en sterkere serie dieselmotoren steeds stiller, schoner, zuiniger en krachtiger zijn geworden. Dat leidt tot een lager kostenplaatje.’
 
Een belangrijke ontwikkeling in de branche is dat de bijtelling gaat veranderen en meer gelijk wordt getrokken. ‘De grote verschillen vervallen en omdat Opel in de hogere bijtellingscategorie zit, zal het voor ons alleen nog maar interessanter worden. De cijfers van het laatste half jaar laten zien dat er weer marktvertrouwen  is en bedrijven investeren opnieuw in hun wagenpark. In het laatste kwartaal van dit jaar presenteren we het compleet vernieuwde model van de Opel Astra. Iedereen is daar al enthousiast over en we verwachten er heel veel van.’

Hoe speelt Broekhuis Opel Nunspeet hier op in?

Broekhuis Opel zal al haar klanten die Astra rijden en dat zijn er ook heel veel uit de zakelijke wereld benaderen en informeren over het nieuwste model. ‘We gaan hem aanbieden tegen een heel aantrekkelijk leasetarief.’ Vanwege de steeds grotere vraag naar bedrijfswagens heeft Broekhuis Opel sinds kort voor deze regio ook een accountmanager aangesteld die zich specifiek richt op de zakelijke markt. Recentelijk is ook de nieuwe afdeling Opel Occasions voor heel jong gebruikte personenauto’s en bedrijfswagens met een verlengde garantie in het leven geroepen.
 
‘Onze zuinige bedrijfswagens zijn alle drie van recente datum en heel erg concurrerend met andere merken bedrijfswagens. Zakelijk Opel rijden wordt nog veel aantrekkelijker als de verschillen in de bijtelling vervallen. Momenteel hebben we trouwens een actie op bedrijfswagens met nul procent financiering voor vijf jaar zodat dit geld voor anderen doelen bruikbaar is. Broekhuis gaat voor een duurzame relatie en onbezorgde mobiliteit en door in te spelen op de ontwikkelingen in de branche trekken we als vanzelf nieuwe klanten.’

De ondernemerstip: Werk hard en lever meer toegevoegde waarde dan een ander doet.’

 
Bedrijf: Broekhuis Opel
Locatie: Nunspeet
Website: www.broekhuisgroep.nl/opel/nunspeet
Stomerij Topcleaning Harderwijk Stad in Bedrijf

Tekst: Kees van Loon
Bron: Stad in Bedrijf
Foto: Fotostudio Merjenburgh