Hulp bij het huishouden voortgezet door regionale zorgaanbieders

In november 2015 heeft TSN Thuiszorg bekend gemaakt dat het onderdeel ‘Hulp bij het huishouden’ van TSN financiële problemen heeft.

TSN biedt ook in de regio Noord-Veluwe en Zeewolde huishoudelijke hulp. De gemeenten bereiden zich op dit moment voor op een faillissement van TSN Thuiszorg.

Het college van B&W heeft op 23 februari 2016 besloten dat de hulp bij het huishouden aan TSN-cliënten wordt overgenomen door andere zorgaanbieders in de regio.

Geen overname TSN door Buurtzorg

De bewindvoerders van TSN hebben in de afgelopen weken geprobeerd om een overname te regelen met zorgaanbieder Buurtzorg Nederland. Buurtzorg heeft de Noord-Veluwse gemeenten en Zeewolde echter geen aanbod gedaan. Daarom zijn de gemeenten in gesprek met de andere zorgaanbieders die hulp bij het huishouden in deze regio bieden. Deze zorgorganisaties zijn in staat om de huidige TSN-cliënten over te
nemen. Zij hebben de gemeente Harderwijk voldoende uren toegezegd om alle cliënten huishoudelijke hulp te bieden. De gemeente Harderwijk zorgt ervoor dat alle hulp door een van deze zorgorganisaties wordt voortgezet.

Overgang naar een andere zorgaanbieder

Alle betrokken TSN-cliënten zijn via een brief geïnformeerd over de huidige situatie. Zodra het faillissement van TSN is uitgesproken neemt de gemeente contact op met de cliënten en informeert hen verder over de wijze waarop de hulp bij het huishouden overgaat naar een van de andere zorgaanbieders. Dit betekent wel dat voor de periode 11 maart tot 1 augustus 2016 cliënten niet zelf voor een zorgaanbieder
kunnen kiezen. Na 1 augustus kunnen zij wel een (andere) zorgaanbieder kiezen. Dit hoeft niet, maar het kan wel.

Voor meer informatie is de helpdesk van TSN bereikbaar via telefoonnummer 0800 – 321 21 31. Op de website van TSN staan antwoorden op veel gestelde vragen, www.tsn-thuiszorg.nl/over-tsn/nieuws/surseance. Het Wmo-loket is bereikbaar via telefoonnummer (0341) 411 301 of via e-mail [email protected].