Harderwijkse Zaken biedt bedrijfsleven gouden kansen

Met Harderwijkse Zaken bezitten ze een internetplatform dat garant staat voor optimale marketing voor het bedrijfsleven. Nauwelijks een jaar na de lancering trekt Harderwijkse Zaken tussen de 600 en 1000 unieke bezoekers per dag en dit aantal stijgt nog steeds. 

Tegen een aantrekkelijk tarief kunnen ondernemingen hun bedrijfsprofiel op de site plaatsen, nieuwtjes en aanbiedingen. Deze gegevens verschijnen ook op de sociale media van Harderwijkse Zaken en op tv-beeldschermen in openbare locaties.

Gerdien Beelen die voorheen al vijf jaar online media-ervaring had opgedaan, stond mei vorig jaar aan de basis van Harderwijkse Zaken. Haar man Gerrit is de strategische kracht achter de onderneming. Gerdien Beelen vertaalt de wensen van de klant met inzet van Harderwijkse Zaken naar doelgerichte online actie, of nieuwsberichten. Daarnaast brengt ze ondernemingen met elkaar in contact om kennis en zaken te delen.

Gerdien Beelen: 'Inspelend op de markttrend heb ik een internetplatform voor zowel particulieren als ondernemers opgezet. Mensen hoeven niet langer te wachten op de krant van de volgende ochtend. Wij zijn 24 uur per dag actueel. Gezien het snelle succes van Harderwijkse Zaken wil ik dit concept de komende jaren verder uitbreiden in de regio.'

Alle zaken die de stad bezig houden staan op Harderwijkse Zaken. Waar ter wereld ze ook uitgewaaid zijn voormalige Hanzestedelingen kunnen het lokale nieuws in al zijn facetten altijd volgen. Als razende reporter maakt Gerdien Beelen foto's en films van actuele gebeurtenissen en ze presenteert het weekjournaal. Deze beelden zijn te zien op YouTube en op de plaatselijke HK13 TV. Schermen in sportcentrum De Sypel, wijkcentrum De Roef en bij voetbalvereniging Zwart-Wit tonen de nieuwspagina's. Natuurlijk is Harderwijkse Zaken ook actief op Facebook en Twitter.

Dit scala aan presentatiemogelijkheden biedt gouden kansen aan ondernemend Harderwijk. 'We bieden een bedrijfsprofiel naar wens met daarbij eventueel een foto slideshow, of een video. Ze kunnen hun nieuws en advertenties op onze site en Facebook zetten, of reclame maken voor bijvoorbeeld evenementen. Alle teksten zijn geoptimaliseerd voor zoekmachines, dus we vergroten de vindbaarheid van bedrijven. In het Harderwijkse Zaken Journaal kunnen we een bedrijfscommercial uitzenden, of een gesponsord nieuwsitem.’

Ook voor zzp’ers is Harderwijkse Zaken enorm interessant. ‘Met een bedrijfsprofiel op onze site hoeven ze zelf geen website te laten bouwen. Ze kunnen bijvoorbeeld ook hun nieuws via Harderwijkse Zaken laten verspreiden. Wij helpen hen daarbij. Het scheelt ze in de kosten en ze zijn heel goed vindbaar op internet.’

Naar de overtuiging van Gerdien Beelen moeten ondernemers zich constant profileren. Daarbij functioneert Harderwijkse Zaken als een flexibel verlengstuk van hun onderneming. 'We houden rekening met de wensen van de klanten, denken met hen mee en zijn in staat heel snel te schakelen. Om hun doelen te realiseren, kunnen we een marketingplan maken zodat ze meer klanten genereren. Alle bedrijven hebben profijt van ons en iedere dag dat ze verstoken blijven van Harderwijkse Zaken missen ze 1000 potentiële klanten. Voor een relatief laag maandelijks bedrag kan iedere onderneming zich promoten.'

Tekst: Kees van Loon

Bron: Stad in Bedrijf
Foto: Fotostudio Merjenburgh