Durf te Dromen Harderwijk lanceert campagne

In de aanloop naar de feestdagen lanceert stichting Durf te Dromen Harderwijk een opmerkelijke kerstactie die niet alleen de magie van Kerstmis viert, maar ook de gemeenschap verenigt om dromen uit te laten komen.

De campagne 'Doe een droom cadeau' is nu officieel van start gegaan en hiermee introduceert de stichting een heuse ‘wensbal’; een collectors item voor in de kerstboom, maar wel één waarmee je dromen uit laat komen en de betovering van Kerstmis omarmt

Wensbal campagne Durf te Dromen

De opbrengst van deze actie wordt gebruikt om dromen uit de samenleving in vervulling te laten gaan. Dromen verzamelen én uitvoeren Stichting Durf te Dromen Harderwijk, een initiatief van Tafelronde Harderwijk, heeft een unieke manier bedacht om liefdadigheid en lokale trots te verenigen.

De kern van de actie is de verkoop van wensballen; een kerstbal met een speciaal Harderwijks tintje. Robbert-Jan Vos vertelt als mede-initiator van de actie: “De kerstperiode is bij uitstek hét moment om iets voor een ander te doen. Daarom zullen wij ons deze kerst extra inzetten om dromen in vervulling te laten gaan. We verzamelen met deze actie aan de ene kant mooie dromen, maar de opbrengst van de wensbal biedt ons ook de mogelijkheid om wensen snel in vervulling te laten gaan”.

Jaarlijkse traditie: koop een wensbal, doe een droom cadeau Het voornemen van de stichting is om het uitbrengen van een Harderwijkse kerstbal tot een jaarlijkse traditie te maken. Dit jaar is de beroemde Harderwijkse Vischpoort het pronkstuk van de wensbal, ontworpen door de getalenteerde kunstenares By Diane. De wensbal kost €10,- en wordt geleverd met een QR-code op de verpakking. Hiermee kunnen kopers hun eigen droom, of die voor een ander, indienen.

De verkoop van de wensballen sluit begin november, zodat de wensballen ná Sinterklaas verspreid kunnen worden onder de kopers. Hulp uit onverwachte hoek “Niet alleen verkopen wij de wensballen aan familie en vrienden, ook zijn er bedrijven die de wensbal cadeau doen aan hun medewerkers als kerstgeschenk. Daarnaast verkopen leerlingen van basisscholen als De Veste en Leonardo wensballen in hun netwerk. Zo krijgen we dus veel hulp om deze campagne tot een succes te maken. Daar ben ik ontzettend trots op.” aldus Robbert-Jan.

Meer informatie over de actie is te vinden op: durftedromenharderwijk.nl/wensbal

QR code wensbal Durf te Dromen