Campagne “TheaterJA”

In januari startte Theater Harderwijk de campagne “TheaterJA” om draagvlak voor haar plannen om de theaterlocatie aan de Stationslaan te behouden en te verbouwen, zichtbaar te maken. 

Inmiddels heeft de campagne duizenden handtekeningen opgeleverd en mag het theater ook rekenen op de steun van de grootste artiesten van dit moment.

Tineke Schouten, Jandino Asporaat, Jon van Eerd, Karin Bloemen en Ali B prijken op het campagnemateriaal. Cabaretier Guido Weijers nam vanaf zijn vakantiebestemming een speciale videoboodschap op: “Vanaf het begin van mijn carrière kom ik met heel veel plezier in het theater in Harderwijk. Mensen werken daar met passie en liefde, doen met de weinige middelen die ze hebben heel veel, en maken daar prachtige voorstellingen. Niet alleen ik, maar iedereen. En 15 jaar later kom ik nog steeds graag naar Theater Harderwijk, vanwege die passie.”
 
Ook de gebroeders Speelman die in deze zaal hun carrière startten laten van zich horen: “Het theater waar wij ooit zijn begonnen tien jaar geleden. Dat kan écht niet sluiten. Wij zetten ons in!”. Simon Keizer zet zijn handtekening en Van der Laan en Woe en Bram van der Vlught laten zich fotograferen met de campagnebanner. Joep Onderdelinden, de cast van Rapunzel en Opvliegers, Stef Bos en Pieter Derks roepen ook het Harderwijker publiek op om vooral te stemmen voor het behoud van het theater waar zij zo graag komen.
 
Dat het publiek er ook graag komt blijkt wel uit de groei in bezoekersaantallen; die ligt de afgelopen jaren ver boven het landelijk gemiddelde. In februari alleen al waren er maarliefst vier voorstellingen uitverkocht. Ook is het aantal 'Vrienden van' het theater toegenomen. De succesvolle campagne van het theater is nog in volle gang, dagelijks komen er nog (digitale) handtekeningen binnen.  Stemmen kan via theaterja.nl.
 
Harderwijk zonder theater, geen voorstelling van te maken.