Twee weken na de voorronde was het zover: het podium was één grote attractie tijdens de spannende finale van de Kunstwedstrijd vol Techniek met als thema 'Kermis'.
Leerlingen van groep 7/8 van de drie scholen die de finale bereikten, verbluften publiek en jury met geweldige kermis kunstwerken vol technische snufjes. Tijdens de voorbereiding werkten ze samen en legden dit vast op beeld. Het bouwen vond plaats in de technieklokalen van het voortgezet onderwijs, met alleen hergebruik van oude apparaten, boutjes, moertjes en schroefjes. Het integreren van licht, muziek en beweging, onmisbaar bij een kermis, was een extra uitdaging. Net als de presentatie met een (digitale) show eromheen. Echt knap gedaan allemaal en ontzettend leuk om te zien!Deze wedstrijd wordt jaarlijks georganiseerd door Platform Techniek Noordwest-Veluwe en Randmeren met het doel kinderen te laten ervaren hoe leuk én interessant techniek is
De jury had een lastige taak om de winnaars te kiezen, omdat alle kunstwerken en presentaties zo goed gemaakt en origineel gepresenteerd zijn. Uiteindelijk zijn de volgende prijzen uitgereikt:
- 1e prijs: @vrijeschool.valentijn Harderwijk
- 2e prijs: @Admiraalvan Kinsbergenschool Elburg
- 3e prijs: @petraschool_nunspeet
De Kunstwedstrijd vol Techniek met het thema 'Kermis' was een geweldige kans voor kinderen om kennis te maken met hun technische en artistieke vaardigheden. En deze te laten zien. Het evenement heeft niet alleen de creativiteit van de leerlingen gestimuleerd, maar ook laten zien dat technologie en kunst hand in hand kunnen gaan.
Platform Techniek, een regionaal samenwerkingsverband tussen bedrijven en scholen, is al sinds 2001 actief bezig om jongeren te inspireren om een technisch beroep te kiezen. De samenwerking van de bekende 3 O's (onderwijs, ondernemers en overheid) is een sterke kracht die zorgt voor energie en het ontstaan van mooie dingen. Door evenementen zoals de Kunstwedstrijd vol Techniek wil Platform Techniek leerlingen op jonge leeftijd laten ervaren hoe leuk en divers techniek is.Over Platform Techniek