Vernieuwde app maakt mobiel bankieren persoonlijk

Vanaf 10 september krijgen klanten die mobiel bankieren bij Rabobank Randmeren de vernieuwde Rabobank Bankieren App aangeboden.

De nieuwe app heeft een volledig nieuw ontwerp en een andere manier van navigeren. Na het inloggen krijgt de klant een foto van Erik Luiting, Rabobank Randmeren Erik Luitingadviseur Verkoop & Service van het Rabobank klantcontactcentrum in Nijkerk te zien. Met een druk op de knop kan de klant via chat, email of telefoon eenvoudig contact leggen met hem of met één van zijn collega’s. In het startmenu kan de klant zelf een persoonlijk profiel aanmaken.

Persoonlijk en dichtbij

"De nieuwe app biedt zowel onze zakelijke als particuliere klanten een persoonlijke omgeving om hun bankzaken eenvoudig te regelen. Onze adviseurs zijn met één klik op de knop bereikbaar voor hulp en advies. Ook met de nieuwe app blijven wij dicht bij onze klanten, de foto van de optimistbootjes op het Randmeer bij Harderwijk is voor onze klanten herkenbaar terrein. Ook in de app blijft de klant dus dichtbij huis”, aldus Harma Drost, manager Verkoop & Service van Rabobank Randmeren. “Onze medewerkers zijn letterlijk “one touch away”. We zien er naar uit om ook via deze weg onze klanten te ondersteunen”.

Klanten kunnen hun rekeningen een eigen naam geven, bijvoorbeeld 'boodschappenrekening' of 'wereldreisspaarpot'. Dankzij de toekomst tijdlijn met aankomende betaalopdrachten kan de klant nog beter vooruitkijken en met een druk op de knop incasso's terugboeken. Ondernemers kunnen in de nieuwe app gemakkelijk een tweede handtekening zetten. Met de nieuwe app is het ook veilig switchen tussen de bankieren app en andere apps, om bijvoorbeeld een rekeningnummer in een e-mail op te zoeken. Vanzelfsprekend blijven alle bestaande functies beschikbaar zoals betalen, overboeken en services als een nieuwe pas aanvragen of een reisverzekering afsluiten. “Met de nieuwe omgeving, en de technologie daarachter, kunnen we onze klanten makkelijker nieuwe functies aanbieden. Inloggen met Touch ID, zoeken in transacties en videochat zijn in ontwikkeling en zullen de komende periode voor onze klanten beschikbaar komen,” voegt Harma Drost toe.

Op maat gesneden

Op termijn zullen we de klant via deze app informeren over relevant nieuws gebaseerd op zijn persoonlijke interesses en profiel. Een ondernemer ontvangt dan bijvoorbeeld relevant nieuws en informatie over de branche waarin hij actief is, zoals onderzoeksrapporten of interessante bijeenkomsten bij hem in de buurt”.

Klanten ontvangen vanaf 10 september persoonlijk bericht in de huidige app over de update. Eerst ontvangen klanten met een Android-besturingssysteem de update waarna de klanten met iOS-besturingssysteem volgen. In oktober is de vernieuwde Rabo Bankieren App voor iedereen beschikbaar die iOS of Android gebruikt. Windows volgt naar verwachting eind 2015.

app Rabobank bankieren Rabobank Randmeren Harderwijk