Suzanne in The Big Apple | dag 3 (blog)

De tijd gaat snel. Vandaag alweer de derde conferentiedag. Na afloop ben ik van Wall Street naar Central Park gelopen en via de Trump Tower weer teruggewandeld naar het hotel. 

Zaterdag is er trouwens geen sprake van wandelen want dan ga ik ‘rondje Central Park’ hardlopen, 15 kilometer heb ik begrepen. Lijkt me een geweldige ervaring!

De Trump Tower is volledig afgezet en er is veel politie op de been. Trump zelf is natuurlijk al naar Washington voor de inauguratie. Ik loop verder op zoek naar een gezonde maaltijd om mee te nemen naar de hotelkamer. Uitgebreid buiten de deur eten gaat ‘m niet worden vandaag want ik wil het verslag van vandaag maken voordat ik naar het zogehete Influencer Bash feest ga. Als we het moeten geloven zijn hier alle grote namen van de Amerikaanse vastgoedwereld aanwezig. Geen idee wie dat zijn maar het zal wel weer een echt Amerikaans spektakel worden. Zonder Trump dus, maar die kunnen we wel missen. Wat was het weer een geweldige dag vandaag, met een aftrap die mij in vuur en vlam zette. Maar dat wordt voor jullie het toetje…  

Virtual Reality is  er al enkele jaren maar blijft voorlopig hip and happening. De New York Times is on stage en we krijgen allerlei VR tracks te zien van de mogelijkheden. De technologie is al zover, dat je het leven van een bootvluchteling kunt ‘meebeleven’ of je kunt in de frontlinie worden geplaatst in de strijd tegen IS. Vind je dat te ver gaan, neem dan een virtueel kijkje vanaf het dak van het World Trade Center. NYT is gestart met nieuws te brengen via VR. 

Augmented Reality gaat nog een stap verder. Het brengt je informatie die geïntegreerd is in het VR beeld. Je telefoon wordt een magisch vizier naar kennis. Samen met de ontwikkeling van bots gaat dit de traditionele website vervangen. Er ontstaat veel sneller een directe lijn naar je lead die niet alleen op detail extra informatie wil en verwacht. Je chatbox wordt relevanter dan je website. Hoe goed is je follow up? Ben je in staat snel en to the point te reageren? 24/7? Het zijn vragen die ieder bedrijf zichzelf zal moeten stellen om bij te blijven in het internetgeweld.

WOOP! What’s that? Het staat voor Wish Outcome Obstacle Plan en laat je nadenken over het waarmaken van de dromen. Hoe zet je je visioen om in realiteit? Welke obstakels moet je daarvoor uit de weg ruimen? En hoe ga je dat aanpakken? Als iedereen nu eens elke dag een paar keer ‘woopt’ (en ik heb me voorgenomen dat ook echt te gaan doen!) dan zou de wereld er toch echt een beetje beter uitzien.

Je doet het door jezelf de volgende vragen te stellen:

  • Wat wil ik echt?
  • Wat zou het resultaat zijn als het me lukt?
  • Wat houdt me tegen?
  • Maak een plan om het op te lossen en plan het in (doe het!)
  • Wish outcome obstacle plan
Ik hoor net in Trumps speech dat we aan het begin van een nieuw tijdperk staan van ‘doen’ in plaats van ‘beloven’. Heb ik behalve de vastgoed toch nog een aansluiting met hem gevonden...

Ik heb vandaag de allereerste artificial intelligent assistent voor vastgoed ontmoet. Ze heet Raia. "Hi Raia!" Ze is een (ro)bot die niet alleen allerlei vragen kan beantwoorden, maar ook opdrachten uitvoert en met suggesties komt.
Raia is een hele aardige dame. Maar gaat zij ook de banen overnemen van de echte aardige dames en heren zoals wij? Nee hoor, ze doet de dingen die geautomatiseerd kunnen worden zodat wij ons kunnen focussen op de corebusiness en empathie kunnen toevoegen. Want dat lijkt voorlopig nog niet te digitaliseren. Anyway, RAIA blijft áltijd aardig en hulpvaardig en verliest nooit haar geduld. En ze ziet er nog goed uit ook. Wie wil zo’n vrouw nu niet? Weer een ontwikkeling die zal zorgen dat het belang van websites minder wordt. Je vraagt het gewoon aan RAIA in plaats van dat je de moeite neemt om te zoeken, te lezen, te doen.
Als ik nu een studie zou moeten kiezen en iets meer nurd zou zijn zou ik het wel weten. Ik ging me verdiepen in de mogelijkheden van bots.

Over nurds gesprokken. Data scientist Ben Wellington overtuigt de zaal op een bijzonder grappige manier over hoe gebruikersdata verhalen vertellen en de input geven om belangrijke beslissingen te nemen. Dan moet je ze natuurlijk wel kunnen uitleggen. En daar blijkt Ben goed in. Zijn blogs zijn regelmatig aanleiding voor de politie van New York om de infrastructuur te wijzigen, politieagenten anders op te leiden, de betalingsmethode in taxi’s te wijzigen en nog veel meer. Kennis is inzicht en leidt tot verbetering. Niet alleen van harde verkoopresultaten maar ook van allerlei zaken in het maatschappelijk verkeer. Dat je dit inzicht kan opdoen door gebruikersdata te analyseren, dat is een mooi resultaat van the internet of everything.

Gisteren was er een huwelijksaanzoek tijdens het congres, vandaag een lancering. Myplanit.com betreedt de markt met een app die je agenda, contacten, plaatsen en foto’s op één plek toegankelijk maakt. Je eigen private app.
‘Find what you can’t remember and discover what you need to know.’

De app koppelt de persoonlijke data in je apple apparatuur, je telefoon en allerlei profielen en apparaten waarin je, bewust en onbewust, elke dag persoonlijke data achterlaat.  

In het echte leven combineren je hersenen waar, wanneer, wat en hoe en zorgen voor de verbanden hiertussen. In de digitale wereld valt er nog veel te ontwikkelen in de samenwerking. Misschien is deze app een stapje in de goede richting. Het is een gratis app die beschikbaar is voor gebruikers van apple apparatuur. Ik ga hem downloaden, de presentatie in de zaal vond ik veelbelovend!

Er wordt een interessante strategie toegelicht om meer ‘traffic on your web’ te genereren. Vooral het ‘flywheel’ is de moeite waard. Jeroen en Michiel, deze slides zijn speciaal voor jullie. Doen jullie mijn website dan ook even:)

Diana Nyad

Een goede spreker roept emotie op. Woede, blijdschap, verdriet, medeleven, enthousiasme. Het maakt niet uit. Als het maar emotie is. Wat dat betreft was Diana Nyad het absolute hoogtepunt van de dag! What an amazing person! Ik wilde al meer boeken lezen, maar haar boek "Find a way #never give up" wint het met afstand. Waarom hebben we in Nederland nooit dit soort sprekers? Waarom moet het altijd alleen maar meer kennis brengen?

Diana vertelde zo beeldend dat het leek alsof ik met haar meezwom. Een geweldig verhaal over passie en discipline en over het nooit never ever opgeven van je dromen. Een verhaal over fanatisme, geloof en wijsheid. De kracht van een team. Maar ook over trots en doorgaan zonder spijt. Het maakt niet uit of je wint of verliest, het gaat erom dat je het doet met volle overtuiging dat je niet beter kon!

"No regrets en never ever give up!"

‘Wat doe jij met je ene en waardevolle leven?’ vraagt ze. Het lijkt alsof ze het mij persoonlijk vraagt. Het gaat er niet om wat je bereikt maar wie je wordt onderweg. Het gaat om het besef dat je altijd en overal het beste uit jezelf haalt. Dan maakt het niet meer uit of je je doel bereikt hebt of niet. Je hebt uit het leven gehaald wat erin zit. En daar mag je trots op zijn.

Diana Nyad is een zwemmer, schrijver en spreker. En wat voor één!
Als iemand iets kan vertellen over lange termijn doelen dan is zij het. In 2013, op haar 64-jarige (!) leeftijd, in haar vijfde en laatste poging, slaagde ze erin 110 mile onbeschermd te zwemmen tussen Cuba en Florida. Door golfstromen, orkanen en de meeste dodelijke vissen die daar leven (en waar ze bij eerdere pogingen bijna door was overleden) was het nog nooit iemand gelukt en leek een onhaalbaar doel. A zero point zero point zero chance. Toen ze na 53 uur Keywest bereikte sloeg ze niet als eerste zichzelf op de borst maar ze wees naar haar team. Diana's aankomst in Florida.

Eens was Diana één van de beste lange afstand zwemmers van de wereld. Ze heeft veel wereldrecords gehaald in de 70er jaren.

De speech van Diana Nyad heeft me geraakt en ik wil haar passie graag met jullie delen. Ik vond de speech op de fb page van een ambassadeur van Inman en hem op mijn Facebookpagina gedeeld. Zeer de moeite waard te kijken! Geniet van deze onvoorstelbaar dappere vrouw! Ik sluit voor vandaag af met haar woorden:

"I refuse to let my day go by without hitting the pillow and telling myself...
I couldn’t have done it a fingernail better!"

Diana, thank you!
 

SUZ&ZO verkoopmanagement en huispromotie

Adresgegevens

Grote Marktstraat 9
3841 AH Harderwijk

Telefoon

T. 06-15602961

Meer info