Suzanne in The Big Apple | Dag 2

Suzanne van Harten van Suz & Zo woont het Inman Real Estate Connect Congres bij in New York. Op dit congres worden alle online marketing trends gepresenteerd. Via deze blogg deelt zij haar opgedane kennis met ons! 

Na de nodige ‘how are you doing todaaaaaayyyys’,‘aweeeeesomes’,‘good morning honeys’,‘have a woooooonderfull day sweeeeethearts’ in het hotel en onderweg op naar Starbucks en dag 2 van Inman Connect Real Estate Congres...

Het ontbijt bij de coffeeshop is me gisteren goed bevallen dus ik heb wel weer zin in een heerlijke koffie met een yoghurtje. Laatst las ik ergens hoeveel calorieën er in Starbucks koffie zitten en dan weet je meteen waarom Amerikanen zo vaak te dik zijn. Maar ach, ik ben er maar een paar dagen J. Helaas zijn er vandaag geen yoghurtjes. Die lekkere cinnamonrol staart me verleidelijk aan…. Even twijfel ik, maar dan neem ik hem. Ik moet tenslotte wel genoeg energie binnenkrijgen voor weer een hele lang dag.

Na het ontbijt snel het Marriot in voor dag 2 van het Inman Connect Real Estate congres.

Tot mijn verbazing zie ik op het podium twee mannen achter zwarte vleugels zitten en ze spelen de sterren van de hemel. ‘Small town girl’ klinkt er nogal luid door de zaal…. Hé, dat gaat over mij! Yes oké, this small town girl is awake!

Echt Amerikaans natuurlijk, maar ik vind het wel wat hebben. Je krijgt er energie van. Al vraag ik me wel af of het echt is. En is authenciteit niet waar het eigenlijk allemaal om draait?

Als iedereen wakker is opent Brad Inman himself de dag. Hij vertelt over de moderne internet technology met data die eerder dan jijzelf weet wat je nodig hebt.

meet Mr. Inman himself

Door allerlei logoritmes, statistieken en volgmethodes krijg je straks je zakdoekjes al aangeboden twee dagen voordat je verkouden wordt J. En in mijn geval met menthol erin. Het gaat zelfs zover dat we compleet afhankelijk (zijn/)worden van internet. We gaan er namelijk steeds meer op vertrouwen dat alles ons vanzelf wordt aangedragen…


Vind je dat eng? Toch is het advies om je je niet te laten leiden door angst voor al deze ontwikkelingen. Maak er juist gebruik van!

Een mens is nog steeds intelligenter dan een robot. Het gaat erom wat je doet met de mogelijkheden van de technology. Het maakt je niet overbodig, het maakt je sterker! Internet helpt je om je klanten te vinden, ze iets aan te kunnen bieden, maar ook om gemakkelijker je netwerk te onderhouden. En moet je het niet van elkaar hebben in de Real Estate branche?

Na het inleidende verhaal van Brad Inman is het de beurt aan Sallie Krawcheck, Ik raad je aan deze naam te onthouden. Haar speech is zeer inspirerend en gericht op het helpen van vrouwen om hun financiële en professionele doelen te bereiken. Haar boek ‘Own it! The power of women at work’ staat absoluut op mijn leeslijstje.

Haar stelling is: ‘When women do well the world does well’. Daarbij is ze er zeker niet op uit dat vrouwen zich gedragen als mannen. Juist de ‘power of difference’ is wat betere resultaten brengt. Sallie krijgt een staande ovatie voor haar verhaal.

Daarna kwamen er nog wat sprekers, waaronder een hyperdepieper dame op het podium. Haar naam ben ik kwijt, maar ze was de CEO van een goed lopend makelaarskantoor en nog een techneut met zowaar een interessant verhaal.

Hieronder de highlights van hun verhalen.

Besef je wel dat 10 jaar geleden de smartphone nog niet eens bestond? In de huidige tijd is de vraag moeilijk te beantwoorden of je eerder je toilet of je telefoon de deur uit zou doen. En dat is natuurlijk niet alleen omdat je je telefoon nodig hebt om te bellen. Tegenwoordig doe je er veel meer mee. Waar voorheen de virtuele realiteit een parallel was aan de werkelijke wereld wordt deze nu steeds meer geïntegreerd in het dagelijks leven. De virtuele wereld beleef je inmiddels met al je zintuigen. De VR bril is hier een mooi voorbeeld van. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Met alle technologische mogelijkheden zoals Siri (spraakgestuurde zoekmachine), Alexa (keukenhulp) vraag je je af wat nog de rol is van de professional. Nou, die verandert inderdaad! Gelukkig blijven mensen behoefte hebben aan persoonlijk contact, maar dan meer als coach en adviseur om het proces te begeleiden.


Een goede ondernemer heeft een: ‘Big Hairy Audacious Goal.’ Dit doel moet inspirerend, motiverend, gek, aantrekkelijk en interessant zijn.

De ondernemer van vandaag is intelligent, heeft moed en lef en onderneemt met haar hart. Zij onderneemt met gevoel, energie, menselijkheid en passie. Zij laat zien wie zij is door haar uitstraling en daden, meer nog dan door haar woorden. Om je op deze manier te ontwikkelen kun je jezelf de volgende vragen stellen:

Waarom doe je wat je doet? Geloof je erin? Ga er dan voor!
Wat is je visie? Wat is jouw ‘Big Hairy Audacious Goal’?

Een aantal goede adviezen daarbij:

  • Haak aan bij gelijkgestemden, vorm tribes
  • Zorg voor ervaringen die emoties oproepen. Bij jezelf en bij anderen
  • Zorg voor de ‘Wow’ factor in je werk en je leven
  • Waardeer jezelf en waardeer de mensen om je heen, spreek dat ook uit!
  • Hou van het leven dat je leeft
  • Leef het leven waar je van houdt

PEACE, LOVE AND REAL ESTATE  

Girls compete with each other
Women empower one another

De dames in het publiek direct achter mij zijn het trouwens volledig eens met de speech van die overenthousiaste dame en laten dat weten door korte gilletjes te geven na elke zin. Ik vind het wel grappig. Het komt op mij over als de beoordeling van een synchroonwedstrijd :).

Voor wie er wat aan heeft, er is ook al veel technology om de juiste mensen te kunnen aannemen. Niet zo interessant voor mij, maar ik vond de vragen die automatisch gesteld werden wel goed om te onthouden:
  • Hoe heb je van ons gehoord?
  • Waarom wil je bij ons werken?
  • Wat was je grootste probleem ooit en hoe heb je dit opgelost?
  • Als we je niet aannemen wat kan de reden hiervoor zijn?

Eigenlijk draait het vandaag om jezelf. Over hoe jij het verschil kan maken. Over hoe je met lef je leven kunt leiden en je dromen kunt verwezenlijken.

Zonder angsten te overwinnen zul je je dromen nooit waarmaken. Ren je ervoor weg of sta je voor je doel en vecht je ervoor? Creëer een basis om moedig te kunnen en durven zijn. Werk hier actief aan! Zie niet de beren op de weg maar de mogelijkheden. De echte moeilijkheid is vaak hoe je denkt over jezelf. Vroeger als kind had je nog onbevangen dromen. Wat is er gebeurd?

Kies ervoor om verder te gaan dan wat je al kent. Ga over je grenzen heen. Wees bereid om gezien te worden en stel je kwetsbaar op. Iedereen maakt fouten, dus jij ook. Zie falen als een kans om beter te worden. Vraag daarbij ook gerust hulp en experimenteer. Dapperheid zou een employee benefit moeten zijn. Wees niet alleen zelf dapper maar nodig ook anderen uit dit te zijn. Stop met het wachten op het juiste moment maar start nu!

Fredrik Eklund staat inmiddels op het podium met zijn verhaal: ‘How I fell in love with real estate, a coming to America story’. Het past perfect bij het verhaal van Sallie. Fredrik in Zweden geboren, is overigens een enorme alfa-man met een grote mond en een forse dosis lef. Maar ook een klein hartje volgens mij.

Een korte impressie van zijn verhaal:

Everyone is a salesperson, get what you want out of life
Be you, be authentic, look inside, find your trademark
Visualize your dream, live in the future
Identify your drive and your goal

Het laat mij nadenken over mijn ultieme doel. De reden dat ik mijn werk met passie doe. De reden dat ik überhaupt besta. Ik kan niet ontkennen dat er bij mij een behoorlijke portie bewijsdrang aanwezig is. I am ‘willing to win’. Maar als het gaat om mijn keuze voor werken in het vastgoed, dan geeft het mij veel voldoening om mensen een stapje verder te helpen bij het vervullen van hun woonwensen.

‘Als je weet wat je doel is,’ zegt Fredrik, ‘wees er dan trots op dan is het brandstof voor je motor. Zet het op een geeltje, hang het op je spiegel.’

Wees één persoon, privé en zakelijk. Hoewel het advies van experts vaak is om zakelijke en privé gegevens nooit te mixen op je website en social media accounts heeft Fredrik zich daar niet aan gehouden. Dat herken ik maar al te goed en ik heb er ook nog nooit spijt van gehad. Opdrachtgevers en leads mogen best weten met wie ze zaken doen.


Tot slot geeft Fredrik aan dat je de controle moet durven loslaten. En vind je het tijd om je doel te resetten? Dan doe je dat toch gewoon!

Aan het einde van de ochtend gaan we het nog even over Trump hebben. Dat was te verwachten met de inauguratie aanstaande vrijdag. Het verbaast me enigszins dat men hoopvol gestemd is. Lawrence Kudlow (DNBC) heeft een boek geschreven over JFK and the Reagan Revolution en hij vraagt zich af of Trump in dit rijtje past.

Het meeste fijne aan de verkiezingen is dat ze over zijn. Wat we nodig hebben is respect, economische groei en kansen voor iedereen. Het belastingstelsel moet heroverwogen worden. Wat zal er in het Trump tijdperk gebeuren? We zullen het zien. Het gaat er niet om wat goed is voor de republikeinen of voor de democraten, maar wat goed is voor de USA en de wereld. Trump beloofde om de belasting te verminderen. Dat zou goed zijn voor de real estate branche.

Ik heb geen tijd om te lunchen. Wat een druk programma! Ik moet kiezen en pak wat ‘learning labs’ mee. Puntsgewijs hieronder wat eye-openers:

  • Text awareness is higher than phone or voicemails
  • Digital natives has 32/64 gigabites, fit in pocket, night and day
  • Phone is the first thing in the morning and the last thing at night
  • What a opportunities, we are in the pocket of customers!

Er is een verschil in het besluitvormingsproces bij verschillende producten. Wil je uit eten dan is een restaurantje zonder veel omhaal geboekt. Koop je een huis of een auto dan is er sprake van een langere klantreis. Voor huizen ligt die op 6 tot 12 maanden. Dit betekent talloze momenten waarbij via het mobile device informatie gezocht wordt. De traditionele AIDA wordt van stal gehaald, alleen nu omschreven in de woorden ‘Know, Go, Do, Buy’.

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Bijna alles gaat via mobile devices! Hoe zorg je voor relevante mobiele informatie?

Hulpmiddel zijn de 3 C’s:

  • Creative
  • Content

            Verplaats je in je lead
            Maak het zo dat het op meerdere platform te gebruiken is
            Maak gebruik van local search ‘near me’ mogelijkheden

  • Connections

             Maak een button ‘bel me’ of nog liever ‘stuur een bericht’ (nieuw op fb!)
             Denk verder aan de snelheid en navigatie van je website en zorg dat hij mobiel perfect werkt. Nieuwe websites altijd ‘mobile first’                    ontwikkelen.

Tot slot nog wat Google nieuwtjes van een Google lady:

 

  • Advertenties niet meer rechts, tweederde van de gebruikers klikt gewoon op ads in de zoekresultaten.
  • Mobielvriendelijke websites scoren hoger in de ranking
  • Je kunt tegenwoordig meer tekst kwijt in een Google advertentie
  • Na Google is You Tube de grootste zoekmachine
  • You Tube is vooral geschikt voor branding (niet voor leadwerving)

En dan is het genoeg voor mij. Er kan niet meer in en bovendien heb ik nog een plan voor de middag. Ik ben tenslotte wel in New York City! Ik ga shoppen! Victoria Secret kan in ieder geval op een bezoekje rekenen.

Bovendien heb ik nog een ander plannetje…. Aan het begin van de dag vroeg een Inman ambassadeur een andere Inman ambassadeur ten huwelijk. Daar begon mijn dag dus zo ongeveer mee. En daar zal mijn dag ook mee eindigen…

Ik ben naar Top of the Rock geweest waar ik drie jaar geleden, exact op deze dag, 18 januari, ten huwelijk ben gevraagd. Zonder mijn man was ik niet waar ik nu ben. Letterlijk maar ook als mens.

Dank je wel Leo!

SUZ&ZO verkoopmanagement en huispromotie

Adresgegevens

Grote Marktstraat 9
3841 AH Harderwijk

Telefoon

T. 06-15602961

Meer info