Specsavers Harderwijk viert 16-jarig jubileum

In 2003 opende Specsavers Harderwijk voor het eerst haar deuren. Wat veel mensen niet weten is dat achter iedere Specsavers-winkel ondernemers staan die zelf hun eigen winkel runnen en passie hebben voor het vak! (Bekijk ook de video!)

Zo ook voor Jeffry Meyners die 16 jaar geleden zijn avontuur bij Specsavers begon als eigenaar van de winkel én opticien.

Familiebedrijf met visie
“Ik kan me de eerste dag nog goed herinneren,” aldus een trotse Jeffry. “We werden destijds gezien als de cowboys in optiekland, het was echt een avontuurlijke start. Ik heb het merk Specsavers altijd omarmd, omdat het een familiebedrijf is met een mooie visie, namelijk het leveren van professionele én betaalbare oog- en hoorzorg. In de eerste jaren lag de focus vaak op deze betaalbaarheid met scherpe aanbiedingen, te zien in onze tv-reclames. Maar dat is allang niet meer het enige. We laten juist zien dat een scherpe prijs hand in hand kan gaan met professionele zorg én mooie, kwalitatieve producten. Daar ben ik ontzettend trots op.”

Zeker van professionele oogzorg
Bij Specsavers heb je als klant de zekerheid dat je te maken hebt met professionele en gediplomeerde medewerkers. Dat is vooral een prettige gedachte als je een oogmeting wilt laten uitvoeren, waarbij een opticien het zicht test en de juiste bril aanmeet. Jeffry: “Vorig jaar kreeg Specsavers zelfs bij een onderzoek van de Consumentenbond de hoogste score van de oogmeting. Dat zegt wat mij betreft wel iets over onze professionaliteit. Sinds kort kunnen klanten ook bij ons terecht voor een ooggezondheidsonderzoek. Daarbij onderzoekt een HBO-gediplomeerde optometrist de gezondheid van de ogen. Hierdoor kunnen signalen van oogaandoeningen vroegtijdig worden gedetecteerd. Niet onbelangrijk als je realiseert dat de kans op een oogaandoening toeneemt vanaf 40 jaar en veel oogaandoeningen zich in het netvlies uiten, lang voordat iemand er zelf last van krijgt. Indien nodig, verwijzen we door naar de huisarts. Ik wil mensen echt op hun hart drukken om regelmatig je ogen te laten onderzoeken, vooral vanaf 40 jaar. Onze deur staat altijd open.”

Voor ieder wat wils
Jeffry is niet de enige eigenaar van de winkel in Harderwijk. Ook retaildirecteur Marcel Forsten zet zich iedere dag in om de verwachtingen van de klant te overtreffen: “Naast het leveren van professionele zorg, hebben we in de winkel zelf ook niet stilgestaan. Continu kunnen klanten bij ons terecht voor nieuwe mooie monturen. Of het nu om ons huismerk gaat of om onze merkcollectie, we hebben voor ieder wat wils. Onlangs hebben we nog de prachtige collectie van Viktor & Rolf geïntroduceerd, een aantal monturen zijn zelfs al uitverkocht. Maar een goed passend montuur valt of staat natuurlijk met een goed advies. We investeren continu in de opleiding van onze medewerkers, onder andere op het gebied van mode, nieuwe glazen en advies.”
 
Het verschil maken in horen
Het winkelteam is ook opgeleid in het assisteren van audicien Jeroen van den Akker met kleine reparaties, het vervangen van batterijen of het adviseren over het reinigen van hoortoestellen. Jeroen is sinds vorig werkzaam in het team, op deze manier kunnen we zes dagen in de week hoorzorg bieden. “Ook ik kan me helemaal vinden in het trotse gevoel van Jeffry,” aldus Jeroen. “We zijn al voor de derde keer op rij uitgeroepen tot de beste winkelketen van Nederland in de categorie audicien. Maar wat ik vooral mooi vind, is dat ik iedere dag een verschil kan maken in de kwaliteit van leven. Gehoorverlies heeft namelijk een ontzettende impact op het leven van een slechthorende en zijn of haar omgeving. Vaak duurt het jaren voordat ze de stap durven te zetten naar een audicien. De ontkenning en schaamte is vaak te groot. Maar iedere keer hoor ik weer als mensen een hoortoestel dragen dat ze dat veel eerder hadden moeten doen en weer zo genieten van het leven. Ik hoop dat dat helpt om de drempel iets te verlagen. En daarnaast hebben we innovatieve hoortoestellen in ons verzekerde assortiment, die bijvoorbeeld connectie kunnen leggen met je smartphone.”
 
Feestelijke prijzen

“Terug naar ons feestje,” lacht Marcel. “Door weer en wind mogen we nu ons 16-jarig jubileum vieren, dankzij onze klanten. Dat willen we natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan. We hebben Ancora zo gek gekregen om een gelijknamig album uit te brengen ‘Door weer en wind’ met hedendaagse zeemansliederen. Dit album geven we vanaf 11 november weg bij iedere aankoop.

Vanaf 25 november maken klanten kans op mooie prijzen! Dus namens het hele team: kom vooral langs.