Klaargestoomd voor de toekomst

Elke maand gaat Stad in Bedrijf met een bedrijf uit de regio naar Stomerij Topcleaning in Harderwijk. 

Tijdens dit bezoek wordt gekeken naar de zakelijke ontwikkelingen en hoe hier creatief op in te spelen valt.

Deze maand komt Jory Hogeveen van Keraweb & Partners uit Harderwijk aan het woord. Hoe stoomt hij zijn onderneming klaar voor de toekomst?

 
De ontwikkelingen in de branche

Al vanaf zijn veertiende begon Jory Hogeveen zijn vader in de zaak te helpen. In 2012 nam hij  Keraweb & Partners voor internetdiensten, design en multimedia over. ‘Gedurende zeven jaar heb ik in de praktijk alle facetten van het vak geleerd. Daarnaast kon ik dankzij mijn studie mediatechnologie het programmeren oppakken. Wat ik het meeste doe is ontwikkeling, ontwerp en hosting van websites voor klanten als Qimarox, Nedpack, F&F Verpakkingen, Betecom en Deys.’ Jory Hogeveen werkt daarbij samen met onder meer fotograaf Henk Merjenburgh en tekstschrijver Winny Christiaanse.

Stad in Bedrijf
Jory Hogeveen van Keraweb & Partners

Voor het bouwen van websites gebruikt hij in hoofdzaak WordPress. Met WP Webdesigners biedt hij samen met vakgenoot Andries Jansen budget websites en webshops. ‘Dankzij de continue doorontwikkeling van WordPress stappen steeds meer van mijn klanten hier op over. Je kunt met WordPress de meest complexe websites bouwen. Bovendien is het een stuk goedkoper dan de maatwerkwebsites.’

De technologische innovatie rukt gestaag op, zo constateert Jory Hogeveen. ‘Het wordt allemaal steeds gebruiksvriendelijker. Met de huidige software gaan mensen steeds meer zelf aan de slag. Uiteindelijk zullen ze de basisopbouw van een site zelf gaan doen en pas bij problemen of geavanceerdere functies kloppen ze bij mij aan.’

Een andere ontwikkeling is dat de beveiliging een steeds groter onderwerp is. ‘Google hamert er op dat iedereen een beveiligde verbinding heeft. Niet alleen voor het bankieren, maar ook voor contactformulieren. Verder zie je steeds meer lange termijnprojecten die gefaseerd plaatsvinden. Je verkoopt licenties voor software, denk bijvoorbeeld aan Office365, waarbij je een termijnbedrag betaalt en alle updates krijgt. Je koopt dus geen auto meer, maar leaset hem. Zo zal het ook gaan met systeemondersteuning.’

Hoe speelt Keraweb & Partners hier op in?

Jory Hogeveen is zich steeds meer met de techniek gaan bezig houden en zorgt dat deze optimaal functioneert. ‘Je ontwikkelt je door veel energie te steken in zelfstudie naar de nieuwste technieken. Neem bijvoorbeeld WordPress. Er zijn steeds meer bedrijven en freelancers die WordPress websites aanbieden zonder het systeem goed te kennen. Ik ken WordPress van binnen tot buiten waardoor ik ieder probleem kan oplossen. Door mijn kennis van de techniek binnen WordPress onderscheid ik me met Keraweb ten opzichte van de concurrentie in de branche.’

WordPress is software die door iedereen kosteloos te downloaden valt, maar Jory Hogeveen voegt daar nog het nodige aan toe. ‘Ik ontwikkel zelf gratis mee aan WordPress en los eventuele systeemfouten op. Breng verbeteringen aan en stel uitbreidingen (plug-ins) beschikbaar die extra functies aan WordPress toevoegen. Een voorbeeld is het ‘Pods Framework’ dat wel 40.000 actieve gebruikers kent die het zonder kosten mogen toepassen.’

De ondernemerstip

‘Zorg dat je op de hoogte blijft van elke nieuwe ontwikkeling binnen je branche. Zeker op het gebied van IT, waar het ontzettend snel gaat.’

Bedrijf: Keraweb & Partners
Locatie: Harderwijk
Website: www.keraweb.nl

Bron: Stad in Bedrijf
Tekst: Kees van Loon
Foto: Fotostudio Merjenburgh