Kaashandel Peters verwent de zakelijke relaties met smakelijke lekkernijen

De ambachtelijke en met de hand vervaardigde kazen van Walter, Mark en vader André Peters hebben dankzij hun webshops een wereldwijde reputatie opgebouwd. 

Nu met de eindejaarperiode in zicht richt Kaashandel Peters zich wederom op de relatiegeschenken en de kerstpakketten die ook voor menigeen uit de regio een smakelijke uitkomst bieden.


Bedrijven kunnen hun zakelijke relaties en medewerkers verwennen en bedanken met bijvoorbeeld een Edammertje, of rood kaasje, aangevuld met andere Hollandse lekkernijen.

De keuze is groot want Kaashandel Peters uit Harderwijk heeft meer dan tachtig Hollandse kazen in huis en wat harde buitenlandse soorten. De pakketten kunnen verder bestaan uit stroopwafels, droge worst, mosterd, klompen, of bloembollen. Een flesje port, wijn, of jenever doet het natuurlijk ook altijd goed en dat geldt tevens voor kaasgereedschap, of kookboeken.

Toen ze in 2006 op internet met Goudse Kaasshop en Kaasfondueshop begonnen, ging ook gelijk de handel in relatiegeschenken voorzichtig van start. Walter Peters:  ‘mensen kunnen via de website bestellen,  telefonisch, of bij ons aan de Nobelstraat komen om advies te krijgen en zelf een pakket samen te stellen. Wij regelen alles van begin tot eind. Van een persoonlijk kaartje en een bedrijfslogo op de kaas tot een mooie cadeauverpakking. In vertrouwen kunnen we het adressenbestand overnemen en iedereen een pakket toesturen dat te volgen is via Track & Trace. We verpakken het zo goed dat het altijd perfect en vers aankomt.’

Kaashandel Peters Harderwijk goudsekaasshop
Walter (rechts) en Mark Peters bieden met het oog op de eindejaarperiode voor menig bedrijf uit de regio een smakelijke uitkomst. Foto: Fotostudio Merjenburgh

Kaashandel Peters wil zich met name richten op de kerst- en eindejaargeschenken voor zakelijke relaties. ‘Zeker in Harderwijk, maar ook in de omliggende gemeenten zijn genoeg bedrijven die internationaal bezig zijn. Zij kunnen hun klanten met iets lekkers bedanken.’
Door de jaren heen is een mooi bestand van aansprekende ondernemingen ontstaan die jaarlijks een beroep doen op de kaashandel. Neem de plaatselijke bedrijven Schuuring, Reukema en Lentink De Jonge, of Booking.com, Heineken, Rabobank International en Tetra Pak. ‘Voor een zakenreis van Univé Verzekeringen naar China hebben we al hun klanten daar van een relatiepakket voorzien. Alle medewerkers die de Noord/Zuid metrolijn in Amsterdam aanleggen kregen van ons een Edammertje.’

Walter, Mark en André Peters zien hun handel steeds verder uitbreiden. Ze staan nog steeds op tien poldermarkten en bemannen wekelijks staanplaatsen in Ermelo en Nunspeet. De grootste omzet behalen ze echter via internet waardoor ze over de gehele wereld kazen verzenden. ‘Volgend jaar gaan we in Finland, Zweden en Denemarken beginnen met land specifieke webshops. Via onze Engelstalige webshop kregen we namelijk al veel vraag uit Scandinavië. Om die doelgroep van zakelijke klanten en consumenten beter te benaderen, gaan we ze in hun eigen talen bedienen.’

Tekst: Kees van Loon
Bron: Stad in Bedrijf
Foto's: Fotostudio Merjenburgh