Haringparty en Harderwijkse Uitdaging werken samen

Dit jaar vindt op woensdag 15 juni de 11e editie van de Haringparty plaats. 

Met een volledig nieuw bestuur toont de stichting Haringparty de ambitie jonge ondernemers te stimuleren maatschappelijk betrokken te zijn.

Hiervoor is onder andere samenwerking gezocht met de Harderwijkse Uitdaging, het platform waar lokale bedrijven en maatschappelijke organisaties elkaar vinden en helpen.
 
De Harderwijkse Uitdaging ondersteunt de Haringparty bij de selectie van goede doelen die tijdens de Haringparty delen in de veilingopbrengst. Voor stichtingen, verenigingen en andere maatschappelijke organisaties biedt de Haringparty niet alleen een gelegenheid om extra financiën te werven, maar ook om lokale PR te krijgen. Tijdens de party kunnen de organisaties zich presenteren aan het aanwezige bedrijfsleven. 

Waardevolle bestemming

De Stichting Haringparty en de Harderwijkse Uitdaging zijn op zoek naar goede doelen die een maatschappelijk doel nastreven in de gemeente Harderwijk.

Esther Rozeboom, manager Harderwijkse Uitdaging: “We kunnen normaal geen financiële bijdrage doen, maar door de samenwerking met de Haringparty kunnen we nu toch een aantal stichtingen helpen bij het bekostigen van hun project. Onze expertise en contacten met het maatschappelijke veld zorgen ervoor dat de opbrengst een waardevolle bestemming krijgt.” 

Aanvragen

Vanuit de Harderwijkse Uitdaging coördineert Erik Kerssies, directeur Bouw & Infrapark, alles van aanvraag, beoordeling, voordracht tot de uitkering van het geld. Ook evalueert de Harderwijkse Uitdaging wat er met het geld gerealiseerd is. Aanvragen kunnen tot uiterlijk 16 mei a.s. worden ingediend via de webpagina ‘vraag en aanbod’, onder vermelding van ‘Aanvraag Haringparty’.