Harderwijkse Uitdaging organiseert geslaagde workshop Goede Zaken

Op maandag 15 februari organiseerde de Harderwijkse Uitdaging de workshop Goede Zaken bij gastheer Rabobank Harderwijk. Deze workshop werd mogelijk gemaakt door Rabobank Foundation in samenwerking met de Nederlandse Uitdaging.

Vijfentwintig enthousiaste deelnemers volgden namens hun stichting het interactieve programma van trainer Esther Schoustra.

Goede Zaken is een inspirerende workshop voor maatschappelijke organisaties die op zoek zijn naar de beste samenwerking met het lokale bedrijfsleven. Deelnemers ontwikkelen tijdens de workshop zelf het antwoord op vragen als ‘hoe kom ik in contact met een lokaal bedrijf?’, ‘hoe kan ik sponsorgeld binnenhalen?’ of ‘waarom zou een bedrijf belangstelling hebben voor mijn organisatie? Vragen die passen bij de rol van de Harderwijkse Uitdaging als sociale makelaar tussen het maatschappelijke veld en het bedrijfsleven.
 
Interessante partner
De focus van de workshop lag op de uitdaging om naar een andere invulling te kijken dan een aanvraag voor financiële middelen. Ideële organisaties hebben voor het realiseren van hun doelen meer nodig dan het geld dat fondsen of overheden jaarlijks beschikbaar stellen.
 
Esther Rozeboom, manager Harderwijkse Uitdaging, liet weten: “Je denkt logischerwijs altijd eerst aan geld, maar het is juist de kunst te denken in menskracht, materialen, kennis en kunde.” Tijdens de workshop ontdekten de deelnemers in 2,5 uur aan de hand van korte inleidingen en werkopdrachten hoe zij een interessante partner kunnen worden voor het bedrijfsleven.
 
Harderwijkse Uitdaging
De Harderwijkse Uitdaging verbindt het lokale bedrijfsleven met stichtingen, verenigingen, instellingen en organisaties. Het bedrijvennetwerk lost geen grote maatschappelijke vraagstukken op, maar denkt graag mee, stelt materialen beschikbaar en schakelt haar netwerk in om concrete aanvragen te realiseren. 

Harderwijkse Uitdaging Workshop Goede Zaken