Harderwijkse Molenstichting winnaar Rabobank Randmeren Clubkas Campagne

Op woensdagavond 30 maart vond de slotbijeenkomst van de Rabobank Randmeren Clubkas Campagne plaats. Roelf Polman, directeur Bedrijven bij Rabobank Randmeren verwelkomde ruim 200 leden van lokale clubs in de Dialoog in Ermelo

De winnaars

Dit jaar deden 150 clubs mee aan de Clubkas Campagne. In totaal zijn er 8000 stemmen uitgebracht door ruim 3500 leden van Rabobank Randmeren. Iedere stem was dit jaar circa € 8,50 waard.
 
Dit jaar waren de winnaars de Harderwijkse Molenstichting, Buurtvereniging Horst & Telgt, Stichting Oktober ’44, EHBO Nijkerk en Reddingsbrigade Bunschoten.
Aalt Boonen met cheque voor de Harderwijkse Molenstichting
Aalt Boonen van de Harderwijkse Molenstichting

Daarnaast werden er vijf originaliteitsprijzen ter waarde van €250,- uitgereikt aan clubs die het meest origineel campagne hebben gevoerd. De winnaars waren Total Gymnastics (Bunschoten), Crescendo (Ermelo), VVOG (Harderwijk), NSC (Nijkerk) en Korfbalvereniging De Meeuwen (Putten).

Rabobank Randmeren Club Kas Campagne
 
De avond werd aangevuld met een betoog van Erik Lenselink, manager sportontwikkeling NOC*NSF. Hij sprak over de ‘open club’ en moedigde de verenigingen en clubs om zich open te stellen voor de samenleving. 

Waarom de Clubkas Campagne?

De Rabobank gebruikt jaarlijks een deel van haar winst om de lokale samenleving te versterken. Verenigingen spelen hierin een belangrijke rol. Om deze rol te kunnen blijven spelen is geld nodig. De bank laat haar leden mede bepalen welke clubs zij financieel ondersteunt.
In het najaar zal Rabobank Randmeren weer het Samen Sterker Fonds inzetten om lokale projecten te stimuleren. Vorig jaar streden diverse initiatieven om de Samen Sterker Fonds Award en de verdeling van het prijzengeld van € 50.000,-. Uiteindelijk ging de award naar 'Spakenburg, een levende haven'.

Meer weten?
Rabobank Clubkas Campagne
Samen Sterker Fonds
www.sport.nl/clubmetingen