De bekende tassen, koffer en lederwaren zaak Leariek draait na een wisseling van eigenaar weer als vanouds

Door Lex Schuijl - Een nieuwigheid is dat bezoekers naast artikelen in het hogere prijssegment, nu ook terecht kunnen voor lager geprijsde artikelen met behoud van kwaliteitseisen.

Ron (48) is niet onbekend met Leariek. “Ik ben al sinds mijn twintigste in deze branche werkzaam en toen ruim 23 jaar geleden deze winkel werd geopend, ben ik als leverancier hierbij betrokken geraakt.”

Variatie
Na de overname heeft Pelgrim de zaak opnieuw ingedeeld. “Ik ben begonnen met het aanpassen van de gevarieerdheid in de collectie. Die is ruimer geworden met meer prijsklassen en daarnaast heb ik de formule wat verfrist om ook jonge klanten te trekken.

Een aanpassing naast het aanbod van kwaliteitsproducten, zijn de vriendelijk geprijsde artikelen zonder een concessie te doen aan de kwaliteit. Onze klanten kunnen een originele, exclusieve, speciaal voor ons ontworpen Italiaanse tas uitzoeken, maar ook kiezen voor een kunststof tas voor minder dan 40 euro. Natuurlijk ben ik blij met het bereikte resultaat, maar ik wil vooruit en sneller. Om niet het contact met onze klanten te verliezen, volg ik een stapsgewijze transitie van Leariek.” 

Service hoog in het vaandel

Pelgrim reist ook drie dagen in de week door het land. ”Dan bezoek ik collega’s met een aantal koffers in mijn auto om een tassencollectie te verkopen van een Nederlandse groothandel en blijf daardoor op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Het sterke punt van het kopen in een speciaalzaak is, dat we heel veel reparaties in eigen beheer kunnen doen. We kunnen koffers zelf monteren, demonteren, wieltjes vervangen of inkorten van schouderriemen. 

Websites

Wanneer men via websites of in het buitenland aankopen heeft gedaan, komen ze soms bij defecten naar ons. In principe moet de consument met een klacht teruggaan naar de plek waar men tot aankoop is overgegaan. We hanteren derhalve bij verzoeken twee tarieven, een voor onze eigen en een voor elders kopende klanten. Wanneer men hier een product ziet die elders stukken goedkoper is, ga dan met ons in gesprek. Wij hebben geen tijd om de hele dag achter internet te zitten om prijzen te vergelijken. Een bijzondere service is dat wanneer een klant een koffer wenst, maar met de fiets of lopend is, wij graag het gekochte artikel aan huis bezorgen.”
 
Garantie en service van onlangs gesloten ‘Petra Koffers en Tassen’ uit Ermelo worden door Leariek overgenomen.

Laeriek Lederzaak Harderwijk Ron Pelgrim