Appartementencomplex in Nunspeet ontruimd na blikseminslag

In de nacht van zaterdag op zondag is rond 04.00 uur brand uitgebroken in een appartementencomplex aan de Stationslaan in Nunspeet. 

Volgens de eerste informatie is de brand ontstaan na een blikseminslag

Vanwege de omvang van het incident schaalde de brandweer op naar grote brand en rukten meerdere eenheden uit. Het appartementencomplex werd uit voorzorg volledig ontruimd. De bewoners zijn tijdelijk opgevangen in een nabijgelegen café, terwijl de brandweer de brand bestreed en het gebouw controleerde. De Stationslaan werd afgesloten om de hulpdiensten de ruimte te geven hun werkzaamheden veilig uit te voeren. Over eventuele gewonden is op dit moment niets bekend. De brandweer is nog enige tijd bezig geweest met nablussen en het controleren van het pand. 

Blikseminslag Nunspeet